Wydarzenia

Nie mogło być inaczej, zainspirowani świetnym Horizon: Zero Dawn postanowiliśmy zrealizować temat, który już od jakiegoś czasu domagał się od nas omówienia. Mianowicie 59. spotkanie poświęcimy zagadnieniu występowania w grach wideo zwierząt. Jak fauna jest w nich prezentowana, jakie pełni funkcje, czy lubimy tytuły, w których to właśnie zwierzę jest głównym bohaterem, a może nasi […]

60. Grakademik poświęcimy dość skomplikowanemu zagadnieniu. Czy gry mają narodowość? W jaki sposób odróżniamy tytułu wyprodukowane w innym kręgu kulturowym? A może branża jest już na tyle zglobalizowana i ujednolicona, że nawet obecna w grach estetyka może być myląca? Zastanowimy się wspólnie czym gry japońskie różnią się od tych europejskich lub amerykańskich i czy aby […]

Na 61. spotkaniu cyklu Grakademik będziemy rozmawiać o performatywnym charakterze rozgrywki w grach wideo. Czy sterowanie postacią i wcielanie się w różne role można porównać do teatru lalek? Jak bardzo możemy wpłynąć na widowiskowość naszej rozgrywki? Czym jest granie wyczynowe oraz jak możemy odbierać e-sport? Jak wykorzystać performance studies przy analizie gier wideo? Co można […]

13 maja pojawimy się w Pabianickiej Gralnii gdzie wygłosimy prelekcje poświęcone teorii gier wideo. Poniżej prezentujemy wstępny program wydarzenia oraz link do jego strony na Facebooku. sobota 14:00 – Marcin M. Chojnacki (Grakademia) „Między tradycją a globalizacją – estetyka japońskich gier wideo” sobota 15:00 – Dominika Staszenko (Grakademia) „Miłość budowana na pikselach – prezentacje związków […]

Gry wideo a nostalgia – na najbliższym spotkaniu zastanowimy się jak na nasz odbiór elektronicznej rozrywki wpływają wspomnienia czy też wyobrażenia na temat przeszłości. – Co sprawia, że tytuły z naszego dzieciństwa lub wczesnej młodości darzymy wyjątkowym uczuciem (nawet jeżeli z perspektywy minionych lat okazują się one produkcjami przeciętnymi lub zwyczajnie słabymi) i jeśli nadarzy […]

Zamieszkiwanie gier – nasze wizyty w wirtualnych światach Dzisiejsze wysokobudżetowe gry wideo coraz mniej przypominają swoje analogowe odpowiedniki i stają się raczej wirtualnymi światami, cyfrowymi środowiskami, interaktywnym otoczeniem zauważalnie reagującym na działania gracza-interaktora jednocześnie oferując mu możliwość eksploracji oraz dominowania udostępnionej przestrzeni. To z kolei pozwala zapomnieć o regułach, upływającym czasie czy wyzwaniach jakim zazwyczaj […]